Header

Platformele online, centre de putere în economia digitală

June 14th, 2016 | Posted by admin in Informaţii

Screenshot from 2016-06-14 08:13:20Comisia Europeană a publicat pe 9 iunie două studii privind platformele online. Primul dintre acestea arată că aproape şase din zece respondenţi se aşteaptă ca platformele online să prezinte rezultatele căutării într-o ordine care să răspundă cel mai bine la ceea ce îi interesează. Cel puţin o jumătate din respondenţi şi-au exprimat îngrijorarea în ceea ce priveşte datele despre ei colectate atunci când sunt online.

Rezultatele celui de-al doilea studiu arată că două treimi din SME-urile care vând online sunt de acord că poziţia pe care o ocupă în rezultatele căutării are un impact semnificativ asupra vânzărilor lor.

Rezultatele preliminare ale acestor studii au contribuit la evaluarea complexă a platformelor online realizată de către Comisie şi la conturarea abordării sale privind aceşti importanţi jucători online. Comisia a concluzionat că o abordare universală pentru consumatori şi companii nu a fost adecvată şi a evaluat fiecare zonă în care poate acţiona, astfel încât să răspundă unor probleme specifice într-o manieră viabilă pentru toţi jucătorii de pe piaţă.

Andrus Ansip, Vicepreşedinte pentru Piaţa Unică Digitală, a afirmat: Doresc ca platformele online să fie centre de putere în economia digitală, nu să le împovărăm cu reguli care nu sunt necesare. Acestea au nevoie de certitudinea unui nou cadru legislativ corect şi modern: aceasta este ceea ce noi oferim. Acest lucru nu înseamnă schimbarea reglementărilor existente care funcţionează, precum cele legate de răspunderea furnizorilor de servicii online. Comisarul Oettinger, responsabil cu Economia Digitală şi Societate, a adăugat: Dorim să asigurăm un comportament responsabil, încredere şi corectitudine în mediul platformelor online, iar comunicarea noastră prezentată în luna mai trasează viziunea pe care o avem în această direcţie.

Raportul Special Eurobarometer 447, privind cetăţenii (platformele online), a arătat că aproape nouă din zece utilizatori de Internet folosesc motoare de căutare online cel puţin o dată pe săptămână. Şase din zece respondenţi ar schimba, cel mai probabil, motorul de căutare dacă rezultatele furnizate nu ar fi utile.

Aproape şase din zece respondenţi se aşteaptă ca platformele online să prezinte rezultatele căutării într-o ordine care să răspundă cel mai bine la ceea ce îi interesează. Aproape două treimi din respondenţi (64%) sunt conştienţi că experienţa pe Internet poate fi diferită pentru fiecare utilizator, în funcţie de activităţile lor online anterioare. Cel puţin o jumătate dintre ei sunt preocupaţi cu privire la datele despre ei colectate atunci când sunt online. O treime dintre respondenţi citesc, de obicei, termenii şi condiţiile de pe platformele online, deşi doar unul din cinci (19%) afirmă că le ia, de obicei, în calcul atunci când foloseşte platforma online respectivă.

Studiul Flash Eurobarometer 439, dedicat SME-urilor, arată că aproape patru din zece companii îşi comercializează produsele şi/sau serviciile pe Internet (37%), deşi majoritatea companiilor nu fac acest lucru (62%). Doar peste patru din zece companii care folosesc pieţe online spun că pot transfera cu uşurinţă date comerciale importante de pe o piaţă online pe alta (41%).

Două treimi din companiile care vând online sunt de acord că poziţia lor în rezultatele de căutare are un impact semnificativ asupra vânzărilor lor (66%). De fapt, aproape şase din zece companii folosesc tehnici de optimizare a motorului de căutare pentru a apărea mai sus în rezultatele căutării (56%). Aproape o jumătate din aceste companii sunt de părere că acestor motoare de căutare ar trebui să li se permită să schimbe ordinea în care afişează rezultatele, pentru a răspunde cel mai bine intereselor lor comerciale (48%). Mai mult de jumătate dintre toate companiile care vând online afirmă că pot raporta şi şterge recenziile false (53%). Totuşi, peste jumătate afirmă că, în general, recenziile utilizatorilor sunt autentice (53%).

Peste şase din zece companii care îşi vând produsele şi/sau serviciile pe pieţe online sunt de părere că secţiunile de termeni şi condiţii de utilizare de pe aceste site-uri sunt, în general, clare (63%). Doar peste o treime din companii afirmă că pot influenţa sau modifica termenii şi condiţiile de utilizare (36%).

You can follow any responses to this entry through the RSS 2.0 You can leave a response, or trackback.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>